Өскелең ұрпақты тәрбиелеудегі мектеп мұражайының рөлі.
Патриоттық тәрбие жүйесін құруда мектеп мұражайларының қызметі маңызды рөл атқарады.
Мұражай-бұл сабақтар, экскурсиялар, кездесулер мен мерекелер арқылы келушілердің ең жақсы ойлары мен сезімдерін оятатын қуатты қабат.
Уақыттың өз жады-тарихы бар. Сондықтан әлем әр түрлі дәуірлерде планетаны дүр сілкіндірген трагедияларды, соның ішінде миллиондаған адамның өмірін қиған, адам жасаған ұлы құндылықтарды жойған қатыгез соғыстарды ешқашан ұмытпайды.
Әр мектепте мұражай, мұражай бөлмесі немесе мұражай бұрышы бар, олар уақыт байланысын жүзеге асырады, бізден бұрын өмір сүргендердің ұрпақтарын тәрбиелеуді ұйымдастыруда одақтас болуға, олардың өмірлік тәжірибесін пайдалануға мүмкіндік береді. Өткен із-түссіз жоғалмайды, ол халықтың жадында қалады – оны мұражайлар сақтайды.
2019 жылғы 8 ақпанда мектеп түлегі, жауынгер-интернационалист Анатолий Викторович Мальковтың бастамасы бойынша біздің мектепте Ауғанстандағы өзінің интернационалдық борышын өтеген жауынгерлерді еске алу мұражайы ашылды. Мұражай Кеңес әскерлерінің ДРА-дан шығарылуының 30 жылдығында ашылды. Мұражайдың ашылуына ауған жауынгерлері, "Патриот KZ" халықаралық ҚҚ, аудандық ардагерлер кеңесінің және ауған жауынгерлерінің өкілдері қатысты. Ал мұражайды генерал-майор А. К. Ерниязов ашты
Мектеп оқушылары біздің ауылдың ауған жауынгерлері туралы үлкен материалдар жинады. Сондай-ақ, ауған жауынгерлері жеке заттарын, марапаттарын мұражайға тапсырды. Мектеп оқушылары мен интернационалист жауынгерлер арасында жақсы қарым-қатынас қалыптасты. Олардың өмірлік тәжірибесі, сенімі, әскери жолдан өтуі оқушыларға өзін Қазақстан Республикасының азаматтары ретінде сезінуге көмектеседі. Балалар мектеп мұражайына барғанды ұнатады, ал кейбіреулері ерекше қызығушылық танытады. Мектеп мұражайындағы жұмысқа біз 7-9 сынып оқушыларын тартамыз, ал ең белсенді оқушылар мұражай кеңесін құрайды.
Мұражай үлкен білім беру және білім беру әлеуетіне ие, өйткені ол шынайы тарихи құжаттарды сақтайды және көрсетеді. Оқушыларды жоғары адамгершілік, патриотизм, азаматтық сана-сезім рухында тәрбиелеу үшін осы әлеуетті тиімді пайдалану мектеп мұражайының маңызды міндеттерінің бірі болып табылады. Балалардың іздеу-жинақтау жұмыстарына, мұражай заттарын зерттеу мен сипаттауға, экспозициялар жасауға, экскурсиялар, кештер, конференциялар өткізуге қатысуы олардың бос уақытын толтыруға ықпал етеді. Зерттеу іс-әрекеті барысында оқушылар өлкетану және мұражайлық кәсіби қызметтің түрлі әдістері мен дағдыларын меңгереді, ал өлкетану ізденістері барысында – мектеп бағдарламасында көзделмеген көптеген ғылыми пәндердің негіздерін меңгереді. Мұның бәрі мұражай жұмысын студенттер үшін қызықты етуге мүмкіндік береді және олардың рухани-адамгершілік тәрбиесіне ықпал етеді. Кішкентай отанына деген сүйіспеншілік өз Отанына деген сүйіспеншіліктен басталады және бұған мектеп мұражайының практикалық қызметі толықтай ықпал етеді.
Бесімбаева К. К.
тарих пәнінің мұғалімі
№4 Жалтыр ОМ